reklama

Škatuľky naše každodenné.

Hustá premávka, dva vlečúce sa nesúvislé prúdy vozidiel. Jeden na východ, druhý na západ. Zákruty,  neprehľadné úseky. A blázon, čo bezohľadne a nebezpečne predbieha v tých najnemožnejších miestach. Už ho chvíľu pozorujem v späťáku. A znovu. Toto sa dobre neskončí, hovorím si, strhávam vozidlo na kraj cesty a brzdím, aby sa kamikadze mohol vyhnúť protiidúcemu nákladiaku.  „Pozri ho, debila !“ - uľavuje si môj spolujazdec.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

  „No jasne! Blavák!“ – pokračuje, keď sa poznávacia značka hlavného mesta zaradí pred nás.

 Vtáka poznáš po perí a človeka po reči, ale poznávacia značka Bé Á vonkoncom nemusí znamenať, že ten, čo je za volantom, prežil svoje detstvo pod Manderlákom.

„Kam by sa asi teraz, ku koncu týždňa, hnal blavák na východ“ – namietam. „ To sa skôr nejaký vychodniar ženie na služobnom aute na predĺžený víkend k rodičom. Niekam do Sniny, Humenného, čojaviemkam. Má to ešte ďaleko.“

 Bóže, Bratislava Filanovho a Hammelovho detstva. Delila si sa na blavákov a východniarov keď ešte Julko Satinský behal v krátkych nohaviciach po Dunajskej? Neverím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mne blaváci nevadia, nevadia mi ani východniari, rovnako ako mi nevadia liptáci, kysučania, ani nikto iný. Ale vadia mi týpkovia, ktorí, keď už nemajú byť na čo hrdí, tak sú hrdí aspoň na to, že sa niekde narodili.  Lebo každý sa niekde narodil. A rovnako mi vadia myslitelia, ktorí z pôvodu človeka dokážu rýchlo a jednoznačne určiť aj jeho vlastnosti.

 Takých tu už bolo. A niektorí to dotiahli skutočne „ďaleko“. Na Balkáne, na britských ostrovoch, na Cypre, na Blízkom východe, v Afrike, kam sa len pozriete, môžte vidieť dôsledky zaškatuľkovávania.

 Moji milí rodáci, moji milí kamaráti kdekade po svete, musím vás sklamať. Ak sa aj vám podarí postaviť to na hranu, nepríďte klopať na moje dvere. Ja už mám nafasovanú modrú prilbu.

Dano Demočko

Dano Demočko

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...si robím, čo chcem. Zoznam autorových rubrík:  Cez Albánsko s PiťomZa psím zadkomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu